Tijd voor een update!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirjam Roos - WaarBenJij.nu Tijd voor een update!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirjam Roos - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!!!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Excuus, excuus dat ik jullie zo verwaarloost heb!! Zulke trouwe volgers en lezers.. En dan vertel ik jullie bijna niets meer..

Maar hier toch eindelijk weer een update. Natuurlijk zijn jullie onwijs nieuwsgierig hoe het mij gaat:) Haha..
Maar ik las het vorige verslag nog even terug, wat ik toen allemaal gedaan had.. Dat was wel heel erg grappig. Want alles wat ik daar geschreven heb, is nu al eigenlijk helemaal vanzelfsprekend.. We worden namelijk al bijna automatisch als teamleider gezien. Meestal wel samen met iemand. Het is zelfs zo erg, dat als ik dat een keertje dat niet ben (afgelopen maandag) dat ik het dan onwijs saai vindt:) Erg hè..

Dus in het ziekenhuis gaat het prima!! Maar er bestaat nog wat anders dan stage... Weekend:) Ook geen vervelende bezigheid. Misschien hebben jullie al allemaal foto's gezien op Facebook.
Had ik al verteld, dat we naar de dierentuin zijn geweest? Hilarisch.. Het was te vergelijken met een kinderboerderij.. Gelukkig was er ook een speeltuin, waar we ons hart weer hebben kunnen ophalen:) Haha.. Wel mooie foto's kunnen schieten. Heerlijk. Dat is zo gaaf om te doen, ik kan mijn hart hier wel ophalen, wat betreft foto's maken!! Genieten dus.
Oja, ook nog wel leuk om te vermelden.. De inteè was wel wat aan de dure kant. Wel SRD10, dat is ongeveer omgerekend €2.20.. DUs bij deze wil ik graag een collecte houden om de onkosten te dekken.. Haha

Maar we zijn niet alleen in de dierentuin geweest..
Ook zijn we met de verhuurder van ons huis naar het Stuwmeer Brokopondo geweest. Dit stuwmeer zorgt voor de hele energie voorziening van Paramaribo. Dus ik ben daar heel erg blij mee, kunnen wij heerlijk met warm water douche, lampen aan doen ect ect..Naast dat was het natuurlijk heel er gaaf om te zien hoe dat er uit ziet. En dat uitzicht.. Moooi!!! Ook een bezoek aan de vlindertuin kunnen we niet overslaan. Eerst dacht ik, ehm.. Vlindertuin, is dat leuk? Maar toen we daar waren, was het echt heel mooi. Wat een grote vlinders!! Kijk maar naar die foto's van die blauwe vlinder. Ik denk dat hij een doorsnee had van ongeveer 15cm.. (Oké, ik kan niet zo heel goed inschatten, dus lees goed het woord ONGEVEER:))

We zijn hier ook om een beetje om bruin te worden natuurlijk:) Dus zijn we op onze vrije dag naar White beach geweest.. Lekker zwemmen, luieren en niets doen.. Genieten dus. Toch is het wel een beetje raar om helemaal niet meer te werken op zaterdag. Dat mis ik dan zo'n dag toch wel weer. Gewoon... Klinkt misschien een beetje raar, maar daar rust ik altijd van uit:) Maar ik vermaak me hier wel hoor..Eigenlijk kom ik hier gewoon ook nog tijd te kort. Wie had dat gedacht. Al staan we wel al ingesteld op het Surinaamse tempo.. En dan nog krijgen we commentaar in het ziekenhuis dat we zo hard werken, en dat wel snel lopen. Terwijl ik heel erg mijn best doe om ook daarin aan te passen:) Misschien zit het dan niet in mijn bloed...
We zijn dus naar de dierentuin geweest, naar het Brokopondo stuwmeer, naar het zwembad, naar White beach en naar de vlindertuin..

Oja.. Nadat we naar de vlindertuin zijn geweest, zijn we doorgegaan naar de Surinaamse rivier. Het was heerlijk weer en het was warm. Dus we zijn heerlijk daar een paar uur gebleven.. Ik zat te bedenken dat ik dit uitzicht, warme weer, heerlijke wind, ondergaande zon ook wel thuis wilde hebben. Maar ik denk niet dat we zo'n grote waaier, plasje en warmtelamp hebben:) Haha..

Ja.. Je bent aangekomen aan het eind van dit verslag... Het wordt toch snel weer een lap tekst:) Maar goed... Ik had jullie belooft alles te vertellen, dus bij deze....

Trouwens.. Ik vind het echt heel erg leuk dat zo veel mensen mijn verslag lezen! En nog leuker als jullie ook reactie geven. Daar geniet ik van.. Dus gewoon doen!!
Tot gauw!!!

  • 11 Maart 2014 - 21:52

    Mama:

    Nou dat werd tijd meis.....
    Nee hoor dat bedoel ik als grapje. Leuk dat jullie buiten werken zo genieten.
    Liefs mama

  • 13 Maart 2014 - 17:49

    Carmen:

    hee meid..

    Bizar dat je al zoveel verantwoordelijkheid krijg maar aan de ene kant wel goed voor je..
    je leert het wel zo.. maar af en toe ook bizar hoor..

    lekker genieten buiten je werk om ik denk dat je dat meer doet als mij momenteel..
    geniet er van meissie.. wij hier denken aan je..

    veel liefs en groetjes daar

  • 13 Maart 2014 - 18:37

    Ida:

    Hoi Mirjam
    Na dat ik je reisverslag heb gelezen begrijp ik dat je naar je zin heb.
    Hier gaat alles goed ook bij crea we hebben genoeg werk.
    Al een week is het hier mooi weer vanmiddag zelfs even in korte
    broek buiten gezeten.Ik begin al een beetje bruin te worden.
    Het is erg lekker zo vroeg in het jaar zulk mooi weer.
    Liefs Ida.

  • 13 Maart 2014 - 21:07

    Nelleke:

    Hoi Mirjam,

    ik had al een keer je verslag gelezen, helaas niet gereageerd. Maar nu dus bij deze. Ik heb genoten van je verhaal en zie zo weer dingen voor me, bijv de brokopondodam/meer. Prachtig hee....
    Ook zag ik in je vorige verslag een foto van de palmen tuin, uniek om door te lopen.
    Je verhaal over het werktempo komt me heel bekend voor, en wat betrefd afspraken, geduld moet je hebben. Ben je daar ook al achter?
    Geniet verder van je stage/verblijf in Suriname!
    En heel veel plezier met elkaar, groetjes Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 12275

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Op stage in Paramaribo

Landen bezocht: