Start! - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mirjam Roos - WaarBenJij.nu Start! - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mirjam Roos - WaarBenJij.nu

Start!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 December 2013 | Nederland, Zevenhuizen

De voorbereidingen zijn van start gegaan!
Ik moet zeggen, dat er veel geregeld moet worden. Visum aanvraag, dus VOG, Paspoort, geboorteakte, burgerlijke staat, en uitwonende beurs aanvragen, ticket boeken, huis regelen, machtiging geven.. En nog veel meer...
Denk maar aan alles wat ik mee moet nemen, dat is toch wel heel erg veel:)

Maar misschien lees je dit nu en denk je... Sorry, maar waar gaat dit over.
Begrijpelijk, want wat gaat Mirjam nu toch in het verre Suriname doen:) Ik stel voor om bij het begin te beginnen.

Vanuit school kreeg ik te horen dat er verschillende stageplaatsen in het ziekenhuis in Paramaribo waren. Tja, toen ben ik er toch over na gaan denken.. Wat vind ik er van, Waarom zou juist ik daarheen willen? En Wat is mijn weg?
Totdat de knoop doorgehakt werd. Ik ga...!!
Ik wil wel eens weten hoe het ziekenhuis daar in Suriname is. Ook ben ik erg benieuwd hoe de cultuur daar is. Maar ook hoe ik mij aan zal kunnen passen om daar een half jaar te leven.

Whow.. Een half jaar.. Ja dat lees je goed. Vanaf februari 2014 tot juli hoop ik daar te zijn. Maar wees gerust. Ik ga niet alleen:)

Samen met Dick Stuurman, Annerieke van Vliet, Marieke Averersch, Corlinda Heijde, Paulien Coomans en Sybrigje Zwaagstra!

Je heb twee verschillende soorten ziekenhuizen in de hoofdstad Paramaribo. De ene is een Diaconessenhuis en het andere het Academische. In de tweede ziekenhuis, daar zit ik.
Nadat ik contact heb opgenomen met de hoofdzuster:) kreeg ik te horen dat ik de eerste 10 weken op Chirurgie mag stage lopen. En de 2e helft op de kinderafdeling.
Al zal dat wel anders zijn dat dat hier in Nederland. Maar we gaan het zien...en beleven:)

Ik zou het leuk vinden als jullie na het lezen van dit verslag jullie reactie er op willen geven.

De prijsvraag van vandaag is: Zoek de taalfouten, spellingfouten of grammaticafouten:) HAha.. Die zal je wel regelmatig tegenkomen....




  • 13 December 2013 - 09:24

    Esther:

    Hoi Mirjam,

    Ik zal je reis (verslag) gaan volgen
    Succes en have fun

    Groetjes Esther Raijmakers x

  • 13 December 2013 - 10:06

    Marjanne:

    Suc6 met de voorbereidingen Mir!
    Als je nog hulp nodig heb om naar de stad te gaan ;)
    dan hou ik me aanbevolen ;)
    Liefs

  • 13 December 2013 - 14:55

    Mathilde:

    Wat leuk:)
    Ik ga je volgen hoor ;) en ben heeel benieuws na al je verhalen!!
    succes met de laatste voorbereidingen!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 867
Totaal aantal bezoekers 12272

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Op stage in Paramaribo

Landen bezocht: