De tijd vliegt!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirjam Roos - WaarBenJij.nu De tijd vliegt!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mirjam Roos - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!!!

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat zijn we hier al een poos! Wat de titel ook zegt, de tijd vliegt hier echt. Naar mijn idee zitten we hier al een hele tijd!
Het gaat hier dus prima..

Nog iets nieuws.. Wist je dat het in SU ook koud kon zijn?? Nou daar ben ik gisteren dus achter gekomen.. Ik werk sinds kort op de IC, wat is dat daar anders zeg! Wat ik op Chirurgie miste, zie ik hier op zich wel gebeuren. Hier is structuur, klinische redeneren en veranderde toestanden van patiënten en overzicht.. Heerlijk! Ik geniet hier dus met volle toeren.. Maar ze hebben op de IC een airco. Dus ik loop hier met kippenvel op mijn armen:) Niet te geloven hé....

Ik wil eerst iedereen onwijs bedanken voor die leuke reacties! Carm, hou nog even vol!! Ook al is dit miss niet de stage wat je er van wilde verwachten. Maar ik hoop toch dat je wel dingen kan leren!!
En Ida..Heerlijk dat weer he!! De lente kan zo heerlijk zijn! Stiekem vraag ik aan Ruth ook naar het wel en wee bij Crea!! Ik mis het toch best wel hoor! Gewoon werken enzo.. Daarom bij deze de groeten aan de 'doordeweekse' dames. Haha.. En natuurlijk ook aan Meneer Slingerland:)
Ik weet niet of jullie ook kunnen zien als ik terug reageer op jullie reactie, dus daarom wil ik via deze manier terug reageren:)

Maar er zijn al weer heel wat daagies voorbijgegaan met werken op de Chirurgische afdeling. Een top afdeling. Leuke collega's, leuke patiënten. Eigenlijk had ik hier verwacht dat ze iets minder kleinzerig zouden zijn, maar dat is niet het geval. Er was namelijk een man, we gingen hem een infuus prikken, en toen riep hij: 'Auw'! Wij lachen.. 'Meneer, we hebben u nog niet eens aangeraakt met de naald!!' Haha. Zijn dat nu echte mannen:P

In het weekend hebben we toch zo iets leuks gedaan. We hebben Quad gereden. En niet zomaar een rondje.... We zijn rond het vliegveld 'Zanderij' geweest. Dus eerst een stuk door de savanne, daarna een stukje de jungle in. Tja, toen waren we zo vies, dat we nodig ons moesten baden in een riviertje.. Helemaal niet erg hoor!! Hup, met kleding en al jumpen we het water in! Toen was het speelkwartier ook weer voorbij. Nu moest het echte werk beginnen.. Over boomstammen, onder boomstammen, preciezie werk over een gammele brug/balken en dan door een bijna droogstaande rivier de jungle weer uit.. Totdat we een militair tegenkwamen. Toen was het even spannend. We werden begeleid naar hun commandant. Die was behoorlijk boos.. We waren namelijk via een achteringang het oefenenterein op gekomen. Levensgevaarlijk dus!!
We moesten dus als een haas er vandoor gaan.. Juist, je zal het precies weer meemaken. Sybrigjes en mijn quad wilde niet meer starten en de rest was al we gereden.. Oepsss. De militaire kwamen al booskijkend naar ons toe lopen van: '' Vrouwen achter het stuur''.. Maar hier konden wij serieus niets aan doen.. Gelukkig werd onze quad snel weer met een andere accu gestart en konden we verder crossen.
Maar we hadden nog niet alles gehad, het begon onwijs te hozen en te onweren!! Zo die regen deed best pijn (we reden namelijk best hard:) 80 km p/u) Totdat we enorme plassen tegen kwamen.. Wat betekend dat?? Juist, extra gas geven!! Er was overal water om je heen...je heen water was.. Gaaf!!

Helaas moesten we na 6 uur Quadrijden al weer stoppen!! We waren het namelijk nog helemaal niet zat.. Echt het leek wel of we in een film waren!! Want het begon dus halverwege in de Jungle te regenen en er kwam een fel blauwe vlinder langs vliegen... Take6:)

Oja, ik vergeet helemaal te vertellen dat ik ook nog een dag heb meegelopen op de OK! Dat was echt heel erg leuk. Ook hier gaat het weer iets anders dan in NL, want als je toestemming van de artsen heb, mag je zo naar binnenlopen tijdens een OK.. Ze zijn hier echt minder streng hoor.. Maar we hebben wel hele leuke OK's gezien. Als eerst een man die een vergrote prostaat had, dus er was een vernauwing. Deze is opgeheven. Ook hebben we het verwijderen van nierstenen gezien. Daarna mochten we meekijken bij een Sectio, ook wel een keizersnee. En het was een jongetje! Echt bizar hoe de dan doen. Echt zo gebeurt. We hadden geluk, want we hadden nog eens spoedkeizersnee. Dit keer was het een meisje..
Vanuit de gang, kon je zo de ok inkijken, dus we hebben ook nog een deel van een oogoperatie gezien, een openhartoperatie.. Dus weer heel wat gezien dus!

En nu loop ik dus op de IC!! Daar gaan we morgen weer verder. Eigenlijk sta ik hier maar een week, dus ik ga echt vragen of ik hier nog een paar weken mag blijven! Het is zo leerzaam hier!

Ik heb alleen nog een probleem.. Mijn muur boven mijn bed is echt nog heel erg kaal en leeg. Dus een kaartje is altijd welkom!!
Mail me even als je het adres wil hebben, je kan het ook aan mijn familie vragen hoor!! Ik weet namelijk niet of het handig is om een adres op te schrijven:) Haha..

Lieve lezers.. Tot snel!! Liefs

Email: mirjamroos@live.nl


  • 26 Maart 2014 - 07:15

    Mattie:

    Leuk om te lezen Mir!!
    Klinkt wel erg spannend dat quad rijden haha!

  • 26 Maart 2014 - 13:09

    Marloes:

    Super gaaf mir!
    Leuke foto's ook :D

  • 26 Maart 2014 - 22:02

    Mama:

    Je kunt ook zelf gaan knutselen, tijd genoeg toch? Je kaart ligt al 3weken klaar nu nog de rest.

  • 01 April 2014 - 11:26

    Sonnie..:

    Ha Mir,

    Wat leuk om dit weer te lezen. Gaaf zeg dat quad rijden.. Ben jaloers :P! Haha.. Die OK's blijven gaaf om te zien hee.. Zou ook zo graag nog terug willen naar de OK! Ook al duurt het soms best lang, die sectio's blijven het leukst. Zo te horen heb je het prima naar je zin, fijn!
    Hopelijk mag je nog een tijdje op de IC blijven! En die foto's zijn kick zeg.. Je camera doet het goed met die lens ;)! Ga ook een nieuwe lens kopen binnenkort.. Het geld groeit namelijk op m'n rug ;)!

    Ow en mir, van donderdag op vrijdagnacht moet ik weer werken.. Kunnen we ff appen als je tijd hebt!

    Liefs Sonn..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 12234

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Op stage in Paramaribo

Landen bezocht: